Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
Zwalczanie nieuczciwej konkurencji stanowi kluczowy aspekt strategii korporacyjnej i handlowej, która ma na celu chronienie własności przemysłowej. Termin ten jest ściśle powiązany z tajemnicą przedsiębiorstwa.
Nieuczciwa konkurencja jest działem prawa prywatnego mającym na celu ochronę interesów przedsiębiorców a także konsumentów, przed działaniami niezgodnymi z prawem lub społecznymi normami.
Nieuczciwa konkurencja narusza prawa własności intelektualnej przedsiębiorstw i negatywnie wpływa na ich prosperowanie. Przykładem może być nieuczciwa działalność przedsiębiorców w Internecie. Internet daje poczucie anonimowości i bezkarności co zachęca do stosowania zabronionych praktyk.
Przykłady czynów nieuczciwej konkurencji:
- wprowadzające w błąd, mylne oznaczenie p...
Zwalczanie nieuczciwej konkurencji stanowi kluczowy aspekt strategii korporacyjnej i handlowej, która ma na celu chronienie własności przemysłowej. Termin ten jest ściśle powiązany z tajemnicą przedsiębiorstwa.
Nieuczciwa konkurencja jest działem prawa prywatnego mającym na celu ochronę interesów przedsiębiorców a także konsumentów, przed działaniami niezgodnymi z prawem lub społecznymi normami.
Nieuczciwa konkurencja narusza prawa własności intelektualnej przedsiębiorstw i negatywnie wpływa na ich prosperowanie. Przykładem może być nieuczciwa działalność przedsiębiorców w Internecie. Internet daje poczucie anonimowości i bezkarności co zachęca do stosowania zabronionych praktyk.
Przykłady czynów nieuczciwej konkurencji:
- wprowadzające w błąd, mylne oznaczenie przedsiębiorstwa,
- fałszywe oznaczenie pochodzenia geograficznego, bądź wprowadzające w błąd oznaczenie, towarów albo usług,
- naśladownictwo produktów,
- naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
- nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy,
- pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie,
- zakazana reklama.
Ustawa z 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji jest obowiązującym w Polsce aktem normatywnym regulującym kwestie zwalczania nieuczciwej konkurencji.